معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تاکنون ابتلای 104 نفر به بیماری کرونا در فارس تاییده است، گفت: 70 درصد این بیماران از شیراز بودند و این باتوجه به شلوغی شیراز نگران کننده است و بزودی مقررات سخت‌گیرانه‌تری اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ 09 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:عبدالرسول همتی با بیان اینکه از بین یک هزار فرد مورد آزمایش قرار گرفته، تست کرونای 104 نفر تاکنون مثبت بوده است، اظهارداشت: تقریبا تمام شهرستان‌های فارس آلوده شدند پیش بینی می شود 70 درصد این تعداد از شیراز بودند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: تمام نمونه‌های شهرستان‌ها به آزمایشگاه مستقر در شیراز ارسال می‌شود و روزانه 80 تست مورد بررسی قرار می‌گیرد و در تعداد کیت تاکنون مشکلی نداشتیم و به اندازه نیاز وجود دارد.

وی با بیان اینکه این درصدها با توجه به وجود تعدادی زیادی اماکن پرتردد و گردشگری، پاساژها و مراکز خرید و غیره در شهر شیراز نگران کننده است، افزود: در روزهای آینده مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای قرنطینه درنظر خواهیم گرفت و این موضوع فرداشب در شورای تامین استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همتی متذکر شد: بیشتر تأکید ما بر روی در خانه ماندن مردم است، چرا که نمی‌شود کسب و کار را تعطیل کرد اما در صورت نیاز، مقرراتی برای تعطیلی بازار، مراکز خرید و منع عبور و مرور به شیراز و شهرستان‌ها اعمال خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سایت‌های خودآزمایی هیچ اعتباری ندارند، گفت: فقط افراد دارای علائم به درمانگاه‌ها مراجعه کنند، در شهرستان‌ها امکانات بستری بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد و فقط در صورت شرایط حاد، بیمار به بیمارستان علی اصغر (ع) انتقال داده می‌شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه شیوع این بیماری در فارس تاحدودی کنترل شده است اما اگر در روزهای آینده از خانه بیرون بیایند و یا به عیددیدنی بروند شرایط سخت و نگران‌کننده خواهد شد، بنابراین مردم تا کنترل کامل بیماری در منازل بمانند.
انتهای پیام/9810013

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار